Ten blog używa ciasteczek, bo jego właścicielka lubi słodycze 😉

środa, 22 listopada 2017

Blek frajdej

Nigdy tego nie robię.
Zawsze zachowuję pisownię oryginalną, jeżeli potrafię, ale w tym wypadku się nie da.
Jutro w USA obchodzone jest piękne święto. Thanksgiving. Na szczęście nie możemy go zapożyczyć, jak wszystkiego, co angielskojęzyczne, bo to święto odnosi się ściśle do historii Ameryki i pierwszych osadników z Europy.
Urok Święta Dziękczynienia rujnuje dzień następny. Black Friday to pierwszy dzień przedświątecznego wietrzenia magazynów. Star, correct me if I'm wrong. Ludzie walczą o takie rzeczy, że nie mieści mi się to w głowie. Ze sklepu można przynieść tv za 30% wartości, ale też siniaka i rękę w gipsie.
My też mamy swój blek frajdej, chociaż nie mamy Thanksgiving.
Zmałpowaliśmy tylko trochę.
Ciekawe, czy bijatyki też 'kupimy'?

10 komentarzy:

  1. Ligę bejsbolową już mamy. Futbol amerykański też. Maki (nie te z Monte Cassino) stoją w każdym mieście, a dzieciaki w ostatnim dniu października łażą po domach, poprzebierana za maszkary i smarują klamki keczupem. Ja myślę, że zmałpowaliśmy ich na tyle, na ile było to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze trochę do zerżnięcia Nit, wierz mi 😉

      Usuń
  2. Nawet gdybym chciala to I can't correct you:)) W zyciu nie wyszlam z domu w piatek po Thanksgiving, telewizorni tez nie ogladam, wiec naprawde nie wiem juz jakie tam sceny dantejskie sie odbywaja:)) To wszystko o co ludzie walcza mozna kupic z taka sama obnizka ceny albo i lepsza po nowym roku, wiec zupelnie nie rozumiem tego szalenstwa.
    A tak w ogole to ja mam Thanksgiving w niedziele, bo dlaczego nie, kto bogatemu zabroni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze. Kto to widział świętować w czwartek? 😁

      Usuń
  3. nie przepadam za zakupami no a w taki czas kiedy ma być jakiś obłęd tym bardziej :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio w 10 minut wybrałam firany do salonu i kuchni, podałam wymiary, zamówiłam wszycie taśmy i zapłaciłam. Rodzina za mną biegła. Tak uwielbiam robić zakupy 😊

      Usuń
  4. Zapomnialas o Cyber Monday :)
    A te black frajdowe szalenstwo dzieje sie juz! po co czekac, skoro wiele osob juz we srode ma wolne :)

    Zakupowa jestem glownie online, jasne, ze lubie wszelkie sale i off i kuponikow znizkowych mnostwo.
    Okazuje sie, ze nie tylko ja, bo strona victoriassecret lezy. I jakos od wczoraj trudno ja podniesc :)

    Reklamy trabia, ze sklepy beda czynne juz od czwartku 5-6pm. Jak Ci ludzie usiada do kolacji Thanksgivingowej?

    Nie udalo sie skomercjalizowac Thanksgiving na sposob christmasowy czy easterowy to tym szalem zakupowym sie go po prostu zaleje i sukcesywnie pominie. A indyka upiecze na Boze Narodzenie. Smutne.

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest kit, kilka prodokow przecenionych a reszta ma ceny zawyzone .Raz w zyciu 15 lat temu, wracajac wczesniej z pracy wstapilam po bistonosze, ktore zazwyczaj kupowalam po 10 -12 $ wiec pomyslalam kupie kilka taniej.W czarny piatek moje nacycniki byly" przecenione" z 40 na 20$.

    OdpowiedzUsuń
  6. Magia, panie, magia. Tego chyba nie sposób zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. w pompie mam blek )))frajdej mondej oraz pozostałe ...
    za toma skrzynka mailowa juz jest zapchana...

    OdpowiedzUsuń