Ten blog u偶ywa ciasteczek, bo jego w艂a艣cicielka lubi s艂odycze 馃槈

wtorek, 13 sierpnia 2019

Objawienia i odkrycia

Nuda panie, bo ja jeszcze o Grechuta Festivalu, nie czytaj, jak nie musisz馃槈
Ale gdyby艣 jednak...

Jest tak, 偶e znamy jaki艣 utw贸r i nie bardzo si臋 skupiamy na tek艣cie.
Mo偶e to brak koncentracji, a mo偶e g艂os wokalisty, od kt贸rego oczekujemy romantycznych uniesie艅.
A ten wokalista 艣piewa o rzeczach najwa偶niejszych, kardynalnych.
I musi przyj艣膰 inny, mniej romantyczny (inaczej?) i wy艣piewa膰 dobitniej, w twarz.
Tak by艂o w moim przypadku z piosenk膮 Marka Grechuty 'Wolno艣膰'.
Przepraszam, nie s艂ysza艂am, chocia偶 zdawa艂am si臋 s艂ucha膰.
I przyszed艂 M艂ody Cz艂owiek- zwyci臋zca ubieg艂orocznego konkursu. Po艣r贸d pr臋偶膮cych na Markowej Gali klaty 'znanych i lubianych' stan膮艂 skromnie.
I za艣piewa艂.
I dotar艂o.
呕e M艂ody Cz艂owiek jest Artyst膮.
Nada艂 moc s艂owom Marka G.
I dotar艂o co艣 jeszcze.
Wed艂ug definicji Marka G. nie jestem wolna.
Nikt z nas nie jest.
Staram si臋 nie podsyca膰 politycznego ognia, ale jak s艂ysz臋 pana ministra kultury (ma艂e litery w pe艂ni zamierzone) pouczaj膮cego Olg臋 Tokarczuk, 偶eby zachowywa艂a si臋 rozs膮dnie, to musz臋 si臋 odezwa膰.
Artysta?
Rozs膮dnie?
Rozs膮dna jest moja ksi臋gowa.
Artysta robi to, co gra mu w duszy, panie ministrze, i wdupiema konsekwencje.

Bo wolno艣膰 - to w艣r贸d m膮drych ludzi 偶y膰 
Widzie膰 dobro膰 w oczach ich i szcz臋艣cie 
Wolno艣膰 - to w艣r贸d 偶ycia g贸r i chmur 
Poprzez ka偶dy b贸r i mur zna膰 przej艣cie 

To tyle, 偶e si臋 tak Panem Markiem podepr臋.

P.S.
Poszukaj sobie na YT Kamila Franczaka, a jak b臋dziesz na 艢l膮sku wpadnij do teatru muzycznego w Chorzowie, on tam ci膮gle gra recital 'Dni, kt贸rych nie znamy' i 艣piewa.
Ach, jak 艣piewa...



20 komentarzy:

  1. Cytat mnie wzruszy艂. Co do pana ministra, szkoda s艂贸w. Piosenki Grechuty uwielbiam, jednak nie ka偶de wykonanie obecnych piosenkarzy, mi si臋 podoba.Pozdrawiam serdecznie. ❤

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ten festiwal obfitowa艂 w interpretacyjne pora偶ki, ale Kamil da艂 rad臋.

      Usu艅
  2. Musz臋 teraz poczyta膰, co on tak j臋koli do Tokarczuk. A s艂owa pi臋kne, jako s艂owa i jako przes艂anie. Cho膰 to przes艂anie jest tak bole艣nie prawdziwe...

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Otacza nas ju偶 tyle g艂upoty, 偶e tak, czuj猫 si臋 zniewolona馃槕

      Usu艅
    2. Przyda艂by si臋 jaki艣 deszcz, 偶eby to zmy膰 z powrotem do rynsztoka.

      Usu艅
    3. U nas la艂o ca艂y ostatni tydzie艅. Nie pomog艂o. Tu potrzeba tr膮by powietrznej, kt贸ra zaorze i wyr贸wna.

      Usu艅
  3. Tw贸j zachwyt festiwalem oraz osob膮 Kamila jest tu wr臋cz namacalny. Podobnie jak g艂upota pana ministera. Oba za艣 teksty (i Tw贸j i piosenki) pi臋kne ::)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Gdyby艣 go pos艂ucha艂 na 偶ywo, te偶 by艣 by艂. Facet nie robi muzyki, on jest muzyk膮. Dla niego zwia艂am z pracy. Nast臋pnego dnia po koncercie 艣piewa艂 recital m Muszli Koncertowej o 18, a ja do 18 pracowa艂am wi臋c... 馃槈

      Usu艅
  4. Nikt z nas nie jest wolny, ale w momencie kiedy zaczynamy to widziec, kiedy zdajemy sobie sprawe z tego faktu, to wlasnie odzyskujemy czastke wolnosci. Byc moze uda sie ja pielegnowac zeby rosla... czuje to samo mimo, ze w zupelnie innym miejscu swiata. Na szczescie mam tu wielu ludzi, ktorzy mysla podobnie.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam, ale to chyba moja wina i ja mog臋 to zmieni膰.

      Usu艅
  5. a ja ju偶 sama nie wiem...zawsze by艂a ta wolno艣膰 dla mnie najwa偶niejsza...
    aktualnie jestem ???

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Nie jeste艣. Widzisz 'przej艣cie' (patrz cytat z Marka)? Ja od jakiego艣 czasu nie.

      Usu艅
  6. Nie lubi臋 poezji 艣piewanej, wi臋c tym razem uwierz臋 Ci na s艂owo.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ale偶 wokal Kamila nie ma nic wsp贸lnego z poezj膮 艣piewan膮, raczej z jazzem馃槈

      Usu艅
  7. Grechut臋 lubi臋, wi臋c wyszuka艂am Kamila - super!
    dzi臋kuj臋;D
    buziaki♥

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ciesz臋 si臋, 偶e Kamil Ci si臋 spodoba艂. Buziak ❤

      Usu艅