Ten blog używa ciasteczek, bo jego właścicielka lubi słodycze 😉

środa, 14 października 2020

Mam dzisiaj święto?

 Nauczyciele mają.

Dzieci mają wolne, a co za tym idzie, powinny mieć wolne u mnie😂

- Co z zajęciami w Dzień Nauczyciela?- zapytałam.

- A co ma być?- zgodnie odpowiedzieli.

- Nie idziecie do szkoły, u mnie też możecie mieć wolne.

- Jak wolne?- zapanował bunt- Robimy normalnie, tylko może wcześniej?

I tak siedzę sobie w pracy od rana. Oni robią zadanie, a ja mam chwilę, żeby pomyśleć. Dziękuję, sobie, jakimś siłom, opatrzności, że nie pracuję w szkole. Zawsze przerażały mnie opowieści o papierologii, systemie, chorych oczekiwaniach dyrekcji i rodziców, ale teraz doszła do tego, nakręcana do granic, spirala strachu o zdrowie.

Nie wyobrażam sobie pracy w takim napięciu. Jak tu wykreować atmosferę przyjazną edukacji?

Więc (chrzanię to więc) siedzę sobie w pracy, przed komputerem, w kapciach i powtarzamy Future Simple oraz to be going to w ćwiczeniach. Popijam herbatę, oni chrupią czipsy, w tle gra RMF Classic i jest ok.

Kiedyś spotkamy się face to face, zjemy pudełko ptasiego mleczka i dużą milkę oreo, a teraz wszyscy życzymy sobie zdrowia i robimy swoje.

Czyli świętujemy- nieświętujemy😉

14 komentarzy:

  1. Byłam nauczycielem trzy lata, śmiem twierdzić, że może nienajgorszym, ale wiem, że to nie moja droga.
    Lubię, szanuję i cenię takich nauczycieli jak Ty(jak Teatralna, jak DD, jak wielu, wielu innych, których miałam przyjemność poznać)
    Wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego w Twoim Dniu! I chyba Cię uczniowie lubią skoro nie chcą z Ciebie "zrezygnować", a przecież mogli :). Jestem przekonana, że jesteś świetna w swoim fachu, i taka dusza-człowiek nauczyciel, marzenie wszystkich. Samych dobrych dni w tym niełatwym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem już czy życzenia są żartem okrutnym jednak czy podnoszeniem na duchu... wszystkiego dobrego Dreamu. Spełnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwijmy to wspieraniem ostatnich bastionów logiki😉

      Usuń
  4. A czy to ważne, czy jesteś, czy nie jesteś? Ważne, że to co robisz, robisz DOBRZE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama zawsze mi to powtarzała 'to, co robisz, rób dobrze', nie potrafię inaczej.

      Usuń
  5. Podziwiam wszystkich nauczycieli. Mnie zabrakło odwagi, samozaparcia, chęci i powołania, żeby do nich dołączyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest tak źle. Jak dzieciaków nie zepsują rodzice, jest nadzieja 😁

      Usuń
  6. To chyba najlepszy prezent, kiedy dzieciaki nie chcą mieć wolnego od nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oraz:
    https://www.youtube.com/watch?v=YVUpEkEtfbA
    Prof. Bralczyk o więc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc (jako wynikowe) jednak miałam rację gdzieśmając wpojoną dawno temu zasadę, że od 'więc' nie zaczynamy zdania. Zawsze wydaławo mi się nielogiczne to, że nie mogę wysunąć wniosku ze zdania poprzedniego w następnym.
      Teraz zaczynając zdanie od 'więc' będę pisała, że mam pozwolenie od Natt i profesora Bralczyka😁

      Usuń